Peter rätz- levande död

 
Jag brukar aldrig läsa, har inte fastnat för det. men nu när jag åker så långt till jobbet så gick jag faktiskt förbi en bokaffär och köpte denna bok ovan, en verklighetsbaserad bok av Peter rätz. Den är riktigt intressant, och jag vill inte att boken ska ta slut!
 
Boken handlar alltså om Peter rätz - 9 år som undercoveragent. Man får läsa om hans liv när allting började tills hans liv i nuläget. då hans barn 4 år, inte vet vad hans föräldrar heter egentligen, vet inte att dem är svenskar osv, dem måste leva i ständig flykt och vara uppmärksam vart i världen dem än befinner sig då han har ett pris på sitt huvud, den som mördar honom får 1,5 miljon. Det är denna story även johan falk bygger sina filmer på, Joel Kinnaman spelar den verkliga Peter Rätz.
 
Som sagt, riktigt bra och intressant bok som jag verkligen kan tipsa om. Ska försöka börja läsa lite mer böcker, intresserar mig verkligen för verklighetsbaserade händelser så det ska bli mer sånt. ex. nu har jag blivit lite besatt, sitter och letar fakta, vad folk har skrivit om honom på internet och ska se dokumentären i veckan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!