3 april

 
Godmorgon! Igår blev det storhandling direkt efter jobbet och sen blev det lite middag innan båda somnade i soffan! Provade på en ny maträtt igår, har tröttnat på vardagsrätterna vi brukar äta, blir ju oftast samma. Så igår slängde jag ihop en kasslergryta/sås tillsammans med ris. Det var faktiskt riktigt gott och gick hur fort som helst att göra, kommer definitivt göras igen. Och nu längtar jag till matlådan!
 
För er som är lika dåliga på att hitta på maträtter som mig så lägger jag upp receptet här:
 

Ingredienser

400 g kassler
50 gr marinerade soltorkade tomater
3 vitlöksklyftor
1 msk smör
4 dl matlagningsgrädde
1 köttbuljong
2 msk tomatpuré
2 dl creme fraiche
1 dl färsk basilika
 

Gör så här


Strimla kassler och soltorkad tomat. Skala hacka vitlöken. Bryn kassler och vitlök i smöret. Häll i grädde och smula i buljongen. Låt sjuda 5 min.
Tillsätt tomatpuré, creme fraiche och soltorkad tomat. Låt koka upp. Strö över basilika. Inget salt eller peppar behövs. Servera med ris och grönsallad.       


   

                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!